ArcelorMittal 

41-308 Dąbrowa Górnicza

al. J. Piłsudskiego 92

Andrzej.Cierniewski@arcelormittal.com 

tel. +48 32 776 84 95

Krzysztof.Dudziński@arcelormittal.com

tel. +48 32 776 86 16

rails.specialsection@arcelormittal.com

www.rails.arcelormittal.com

ARCELORMITTAL LIDEREM SEKTORA

 

ArcelorMittal to wiodąca firma produkująca szyny dla kolei dużych prędkości, metra, ciężkich pociągów towarowych, linii tradycyjnych i do innych zastosowań, takich jak szyny lekkie i tramwajowe. Zapewniana przez nią jakość jest uznawana przez klientów na całym świecie.

 

Produkując 114 mln ton stali rocznie i zatrudniając 210 tys. osób w 60 krajach, ArcelorMittal jest wiodącym na świecie przedsiębiorstwem w sektorze hutniczym i wydobywczym. ArcelorMittal, jako producent szyn, posiada huty: Królewską (Polska), w Dąbrowie Górniczej, Rodange (Luksemburg), Gijón (Hiszpania) i Steelton (Stany Zjednoczone). Firma oferuje szeroki asortyment produktów, w tym: szyny kolejowe, szyny do metra, tramwajowe, szyny lekkie, przejazdy, szyny suwnicowe i inne komponenty kolejowe.

 

ArcelorMittal jest specjalistą od szyn dla kolei dużych prędkości. Dzisiaj, przy produkcji przekraczającej milion ton, szyny dla kolei dużych prędkości stanowią część infrastruktury w ponad 30 krajach, a dzięki wysokiej jakości ich technologii firma może brać udział w bardziej wymagających przetargach na całym świecie.

 

Duża prędkość — to wysokie standardy eksploatacyjne, wymagające zastosowania najbardziej zaawansowanych technologicznie szyn. Potrzebnymi materiałami dysponują wyłącznie wiodący producenci, m.in. ArcelorMittal, posiadający najnowocześniejsze zasoby, stosujący supernowoczesne metody badań i zatrudniający technologów, którzy są w stanie opracować proces, dzięki któremu wizja pociągów prawie latających po szynach staje się możliwa.

 

Główne wymagania dla szyn dla kolei dużych prędkości to: bezpieczeństwo, komfort, trwałość i niski koszt, minimalizacja hałasu, przyjazność dla użytkownika i środowiska.

 

Szyny ArcelorMittal spełniają wszystkie wymagania techniczne do udziału w przetargach kolejowych w Europie, Afryce, Azji i Ameryce dzięki swoim charakterystykom technicznym: mechanika pękania, jednorodność chemiczna, mechaniczna i strukturalna; brak wad powierzchniowych i wewnętrznych, odporność na zużycie eksploatacyjne, uderzenia i zmęczenie materiału, niskie naprężenia szczątkowe i dobra spawalność. 

 

Innowacyjne szyny ArcelorMittal

ArcelorMittal ciągle doskonali swój asortyment, opracowując nowe typy szyn i techniki ich spawania. W związku z tym, zwiększyliśmy swoją wydajność poprzez:
• montaż nowej linii walcowania szyn w Dąbrowie Górniczej, dzięki której Dąbrowa jest jedną z nielicznych hut na świecie,

w których możliwa jest produkcja szyn o długości 120 m (w oparciu o zwiększenie trwałości szyn, obniżenie kosztów produkcji, a przede wszystkim, zwiększenie czynnika bezpieczeństwa)
• inwestycję w linię produkcyjną CHHR (szyn z utwardzaną główką) w Gijón. Szyny z utwardzaną główką są odporne na wzmożone zużycie eksploatacyjne powodowane przez szybszy ruch pociągów z większą częstotliwością i z większym obciążeniem.

 

W Gijón i Dąbrowie wprowadzono również usprawnienia w linii kontroli, a inne inwestycje są w trakcie realizacji. W Hiszpanii ArcelorMittal posiada dedykowany ośrodek BiR zajmujący się szynami wyposażony w linie do tworzenia prototypów, umożliwiające opracowywanie nowych procesów produkcji szyn i nowych wyrobów. W Hiszpanii niedawno zainstalowano nową, pilotażową instalację spawania umożliwiającą opracowywanie i testowanie nowych technik spawania, zarówno szyn aktualnie znajdujących się w użyciu, jak i nowo opracowywanych. Spawanie szyn to krytyczny proces dla klientów ArcelorMittal, a Grupa jest w stanie przedstawić zalecenia odnośnie najbardziej odpowiednich technik spawania w każdym przypadku.

 

 

Pozostałe kierunki badań to: 
• modelowanie i sterowanie procesami (walcowanie, chłodzenie i prostowanie)
• udoskonalone systemy kontroli (profil, płaskość, kontrola powierzchni i cech)
• wsparcie procesu industrializacji w obszarze wyrobów z główką utwardzaną, rozwoju zaawansowanych nowych klas stali

i mikrostruktur o doskonałych właściwościach użytkowych
• zaawansowana charakteryzacja właściwości użytkowych i rozwiązań dla klienta (zużycie w eksploatacji, zmęczenie toczne, pilotażowe urządzenia spawalnicze).   

 

Ekologiczne i nadające się do recyklingu

Szerokie zastosowanie kolei w porównaniu do innych środków transportu przyczynia się do ochrony środowiska. Kolej dwutorowa może przewieźć, w ciągu godziny, taką samą liczbę osób, jaką są w stanie przewieźć pojazdy samochodowe

na sześciopasmowej autostradzie. Jednocześnie, jej wpływ na środowisko pod względem emisji CO2 jest znacznie mniejszy.

 

 

Następnym razem, gdy będziecie podróżować pociągiem, nieważne na jakim kontynencie, być może mknąć będziecie po szynach wyprodukowanych przez ArcelorMittal.
Miłej podróży!

Wersja do druku Wersja do druku | Mapa witryny
© 2016 Całość praw autorskich - Antoni Bochen