JAKS Mroczek Spółka Jawna

70-672 Szczecin

ul. Mostnika 2

tel./fax (+48 91) 462 41 28, 462 39 36,

471 45 54,

tel. kol. (991) 471 45 54

e-mail: jaks@jaks.pl

www.jaks.pl

 

 

 


JAKS Mroczek Spółka Jawna z siedzibą w Szczecinie istnieje od 1986 roku. Na początku działalność firmy skupiała się na pracach elektroenergetycznych do 20 kV i teletechnicznych. W miarę rozwoju spółki i zdobywania coraz większego doświadczenia oraz kolejnych uprawnień, zakres jej działalności został poszerzony o prace związane z modernizacją kolei. Zaczynając od małych zleceń, szybko przeszliśmy do realizacji przedsięwzięć na skalę krajową.

 

Obecnie specjalizujemy się we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań z zakresu automatyki kolejowej, które usprawniają tę gałąź transportu, podnoszą poziom bezpieczeństwa oraz wpływają na jej wydajność. Występujemy, jako wykonawcy, konsorcjanci i podwykonawcy, a nasze realizacje obejmują całość prac z zakresu automatyki kolejowej, energetyki i teletechniki.

 

 

 Z ważniejszych realizacji, obejmujących wykonawstwo i projektowanie, warto wymienić:
• budowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym
• budowę zabezpieczeń przejazdów kolejowych kat. „A” oraz samoczynnych sygnalizacji przejazdowych kat. „B” i „C”
• budowę monitoringu telewizyjnego (w tym kolejowego)
• budowę urządzeń łączności ruchowej
• prace teletechniczne w zakresie linii, instalacji, urządzeń liniowych i stacyjnych
• budowę linii napowietrznych i kablowych do 20 kV
• oświetlenia peronów, przejazdów, obszarów kolejowych, przemysłowych, nawigacyjne mostów, ulic i osiedli mieszkaniowych
• pomiary elektroenergetyczne do 20 kV
• montaż instalacji i urządzeń elektrycznych (w tym rozdzielni NN, oświetleniowych i automatyki przemysłowej), montaż urządzeń RIS (system informacji rzecznej)
• budowę stacji transformatorowych.

 

Dysponujemy własną bazą warsztatowo-biurową o powierzchni ok. 4000 m2  oraz sprzętem budowlanym i elektrycznym, co pozwala nam sprawnie, terminowo i kompleksowo wykonywać powierzone zadania.


Nasz zespół tworzą doświadczeni pracownicy posiadający liczne uprawnienia, w tym: do samodzielnego wykonywania robót w czynnych urządzeniach sterowania ruchem kolejowym i utrzymania tych urządzeń, do kierowania robotami w zakresie kolejowych obiektów budowlanych, w specjalności urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego, łączności kolejowej oraz sieci i urządzeń elektrycznych, a także z kwalifikacjami elektrycznymi i spawalniczymi. Dokumentacje opracowywane są przez projektantów posiadających odpowiednie uprawnienia projektowe do projektowania budowli w pełnym zakresie automatyki kolejowej i elektrycznym. Zapewnia nam to wykonywanie większości prac w oparciu o własne zaplecze techniczne i personalne.

 

 

Do największych i najważniejszych inwestycji, w jakich braliśmy udział należą:
• modernizacja linii kolejowej nr 357 Sulechów—Luboń, na odcinku Wolsztyn—Luboń
• modernizacja linii kolejowych nr 271, 273, 401, 406, 409 wraz z przebudową urządzeń sterowania ruchem kolejowym
• modernizacja linii kolejowej nr 273 Głogów—Zielona Góra—Rzepin—Dolna Odra
• modernizacja urządzeń zdalnego sterowania ruchem na linii 403 Piła—Ulikowo, na odcinku Kalisz Pomorski—Ulikowo
• likwidacja posterunku ruchu na stacji Chociwel i Rąbino wraz z przebudową urządzeń sterowania ruchem kolejowym
• wymiana elektrycznych napędów zwrotnicowych EEA-4 i JEA-29 na elektryczne napędy zwrotnicowe nowszej generacji na terenie działania Zakładu Linii Kolejowych w Opolu oraz w Szczecinie
• modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 402 Goleniów—Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do Portu Lotniczego Szczecin Goleniów
• kompleksowa przebudowa urządzeń przejazdowych na terenie PLK Szczecin oraz PLK Gdynia w ramach zadania „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowych”.

 

Zarówno prace z automatyki kolejowej, teletechniczne, jak i elektroenergetyczne, wykonywane dla różnych inwestorów, były i są odbierane oraz zatwierdzane przez służby kolejowe PKP PLK, takie jak: Centra Realizacji Inwestycji i Zakłady Linii Kolejowych.

 

Wersja do druku Wersja do druku | Mapa witryny
© 2016 Całość praw autorskich - Antoni Bochen