Stadler Polska Sp. z o.o.
 08-110 Siedlce

ul. Targowa 50

tel. +48 (25) 746 45 00

e-mail: stadler.siedlce@stadlerrail.com

www.stadlerrail.com

 

Stadler Polska / Biuro Dywizji Europa Środkowa i Wschodnia
 00-139 Warszawa

 Plac Bankowy 1

tel. +48 (25) 746 46 82

 

 

Stadler Polska to spółka należąca do grupy Stadler, wiodącego światowego producenta pojazdów szynowych, specjalizująca się w produkcji elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych z rodziny FLIRT i GTW.

 

Zakład produkcyjny Stadler Polska w Siedlcach powstał w 2007 roku i od tamtej pory jest jednym ze strategicznych, systematycznie rozwijanych oddziałów Grupy w Europie. Został założony na terenie wydzierżawionej od PKP hali montażowej po tym, jak w czerwcu 2006 roku Stadler otrzymał pierwsze zlecenie z Polski na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT (10 dla Mazowsza i 4 dla Śląska). Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany na Mazowszu. W latach 2011—2012 zakład został rozbudowany, dzięki czemu zwiększyły się jego moce produkcyjne, zaś pod koniec 2014 roku spółka dokonała zakupu działki, na której się znajduje. Stadler Polska zatrudnia ponad 700 wykwalifikowanych pracowników i jest jednym z największych pracodawców w Siedlcach. Zakład nadal się rozwija — pod koniec 2015 roku rozpoczęła się rozbudowa hal montażowych i pomieszczeń biurowych, dzięki czemu powstaną kolejne miejsca pracy. 

 

 

Pociągi produkowane w Siedlcach
Do końca maja 2016 roku z siedleckiego zakładu wyjechało 265 pojazdów FLIRT i GTW dostarczonych przewoźnikom z Polski i całej Europy (między innymi Holandii, Niemiec, Włoch, Austrii, Czech, Estonii i Węgier). W lutym 2015 roku fabryka zakończyła realizację kontraktu na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT3 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W grudniu zakończyła zamówienie dla PKP Intercity na 20 pojazdów typu FLIRT3 w wersji dalekobieżnej, realizowane w ramach konsorcjum z NEWAG S.A. Jesienią 2015 firma rozpoczęła realizację rekordowego kontraktu dla holenderskich kolei państwowych NSR na dostawę 58 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT3. Obecnie w zakładzie budowane są także pojazdy dla węgierskiego przewoźnika MAV, klientów z Włoch i innych. Firma świadczy również usługi z zakresu utrzymania taboru dla Kolei Śląskich, Kolei Mazowieckich, ŁKA oraz PKP Intercity.

 

 

Elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT to doskonałe połączenie niezawodności, ekonomiczności i komfortu. Pojazdy posiadają przyjazne, bardzo dobrze wyciszone i wygodne dla pasażerów wnętrza. Bezstopniowe przejścia, świetnie zaprojektowane przedziały wielofunkcyjne, przystosowane do przewożenia rowerów i wózków, klimatyzacja, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring wideo, gniazdka elektryczne oraz dostęp do WiFi zapewniają wysoki komfort podróży. Standardem są udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Spełniają także najwyższe standardy bezpieczeństwa. Modułowa koncepcja budowy pojazdów pozwala przewoźnikowi, w razie potrzeby, na powiększenie posiadanej floty o dodatkowe wagony.

 

 

Pociągi wyprodukowane w zakładzie w Siedlcach, jeżdżą na Mazowszu, Śląsku, w województwie łódzkim, a także obsługują trasy dalekobieżne, między innymi Warszawa—Bydgoszcz, Olsztyn—Kraków, Gdynia—Katowice oraz Kraków—Szczecin. Pojazdy dostarczone Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i PKP Intercity to pierwsze pociągi kolei konwencjonalnej w Polsce, które uzyskały zezwolenie do eksploatacji dla pojazdów zgodnych z kompleksowymi normami interoperacyjności europejskiej TSI. 

 

Stadler, dostawca systemowych rozwiązań w zakresie budowy pojazdów szynowych, produkuje pociągi od ponad 75 lat. Posiada siedzibę we wschodniej Szwajcarii i zatrudnia około 7000 pracowników w zakładach w Szwajcarii, Niemczech, Hiszpanii, Polsce, na Węgrzech, w Czechach, we Włoszech, w Austrii, w Holandii, na Białorusi, w Algierii, Australii oraz w Stanach Zjednoczonych. Posiada szeroką gamę produktów w segmentach pojazdów ruchu miejskiego i kolejowego: tramwajów, pociągów metra, pociągów regionalnych, podmiejskich, międzymiastowych oraz dalekobieżnych. Produkuje także lokomotywy liniowe i manewrowe – między innymi najmocniejszą elektryczno-spalinową lokomotywę w Europie, a także wagony pasażerskie. Stadler pozostaje również światowym liderem w produkcji pojazdów szynowych z napędem zębatym. Stadler Service oferuje usługi serwisowe dla 15 różnych flot, składających się z ponad 300 pojazdów, które każdego roku pokonują łącznie ponad 60 milionów kilometrów.

 

Wersja do druku Wersja do druku | Mapa witryny
© 2016 Całość praw autorskich - Antoni Bochen